👑Стела мая
Стела створена мая у 702 р. н.е.
Last updated
Стела створена мая у 702 р. н.е.
Last updated
Володарі міст-держав мая в південній Мексиці, Гватемалі, Белізі та Гондурасі зображали себе на кам'яних пам'ятниках, званих стелами. Розміщені на площах перед палацами та пірамідами ритуальних і адміністративних центрів, ці скульптури документують важливу інформацію про основні династичні події між 200 і 900 рр. н.е., у тому числі королівські інавгурації, військові тріумфи, шлюби, смерті, ритуали та ключові події сільськогосподарського циклу. Стиль різьблення на стелі припускає, що вона може бути з околиць Калакмула, великого класичного міста майя, розташованого на півострові Юкатан у Мексиці, неподалік від кордону з районом Петен у Гватемалі. Чоловіча фігура — ймовірно, правитель — стоїть у передньому положенні, голова, гомілки та стопи (зараз відсутні) повернуті ліворуч від глядача. Худе обличчя суб'єкта говорить про те, що він літній. Він тримає двоголову змію на своєму тілі та одягнений у церемоніальне вбрання, пов’язане з Богом Кукурудзи, яке складається з головного убору з пір’ям, нефритових прикрас, нефритового сітчастого кілта та мушлі під хусткою. Цей костюм символічно пов’язував правителя із землею, небом, водою та кукурудзою. Ієрогліфи, висічені на лівій стороні монумента, записують дату 9.13.10.0.0 за календарем майя, що відповідає 26 січня 702 року нашої ери, що ознаменувало завершення 10-річного періоду майя. У тексті з правого боку зафіксовано ритуальне саможертовне кровопускання, здійснене правителем на честь цього важливого моменту часу. Ієрогліфи на передній частині стели, ймовірно, позначають ім’я правителя, його походження та місце, де він правив.
Модель може бути корисною на уроках Історії світу, а саме на уроках присвячених історії доколумбової Америки, також вона може стати важливою частиною учнівського STEM-проєкту.
Модель має просту форму. Під час її нарізки у програмі OrcaSlicer буде достатньо лише стандартних налаштувань. Також модель має проблему, яка в україномовній версії програми OrcaSlicer має назву "... крайки без колектора" чи "... відкритих ребер" ("... non-manifold edges"). Програма OrcaSlicer може цю проблему виправити, що і потрібно обов'язково зробити, задля уникнення проблем під час друку моделі!
Друк моделі на 3D-принтері PLA пластиком білого кольору чи кольору "під камінь".
На етапі постобробки потрібно буде видалити лише залишки волосків стягування.