Лабораторні роботи
Вступ
Фізика вивчає властивості матерії та закони, що керують її поведінкою. Іншими словами, все в нашому оточенні підкоряється фізичним законам. Мета лабораторних робіт із фізики — показати учням, як саме здобуваються наукові знання, а також переконати їх, що світ пізнаваний і фізичні закони — це не інтелектуальна гра, а спосіб пізнання світу і спосіб його передбачення. Зокрема, й прогнозування наслідків тих чи інших дій.
Цей перелік містить методичні рекомендації та роздаткові матеріали для проведення лабораторних робіт і демонстрацій шкільного курсу фізики, що присвячені електриці, магнетизму, електричному струму та електродинаміці.
Кожна окрема робота містить: опис обладнання та матеріалів, необхідних для її проведення, короткий огляд понять, явищ та законів, які досліджуються у цій роботі, підказки для вчителів та лаборантів стосовно виконання цієї роботи із використанням комплекту "EdPro Amperia. Електрика та Магнетизм" та лабораторний журнал для учнів. У журналі для учнів детально описано послідовність дій щодо виконання роботи: як скласти відповідні схеми, які виміри та розрахунки проводити тощо. Учнівська частина також містить відповідні таблиці, графіки та контрольні запитання. Оскільки охопити всі аспекти якогось явища під час одного-двох уроків неможливо, для зацікавлених учнів пропонують додаткові дослідження, що дозволяють глибше ознайомитися з досліджуваними законами та явищами. Під час проведення лабораторної роботи рекомендовано роздрукувати учнівську чаcтину відповідно до кількості робочих груп та роздати учням у ролі робочого зошита.
У лабораторних роботах запропоновано кількісні та якісні експерименти. У кількісних експериментах учням пропонують провести повноцінний аналіз похибок виконаного ними дослідження (можливо, тут учням буде потрібна допомога вчителя). Це дуже важливо, адже говорити про значення певної фізичної величини, виміряної чи розрахованої, має сенс лише разом із її похибкою. Аналогічно, більшість фізичних законів, особливо емпіричних, виконуються лише із певною точністю. Однак, оскільки адекватний розрахунок похибок експериментів потребує певного рівня підготовки учнів та доволі багато часу, на розсуд вчителя, цей розрахунок та пов'язаний із ним аналіз меж застосовності отриманих в дослідах закономірностей можна пропускати.
Зверніть увагу на те, що наведені у лабораторних роботах приклади зібраних електричних кіл з використанням компонентів "EdPro Amperia. Електрика та Магнетизм" та показники на приладах надано лише як ілюстрація, а не як критерій правильності виконання експерименту. Може бути декілька правильних способів зібрати електричне коло за схемою. Рекомендуємо давати учням лише формальну постановку задачі та можливість знайти власний варіант її практичного розв'язку.
Ми, команда EdPro, сподіваємося що наші прилади та рекомендації будуть корисними для вивчення фізики.
Чекаємо на ваші відгуки, зауваження та пропозиції!
Лабораторні роботи для 8-го класу
Найпростіше електричне колоСкладання електричного кола за схемою.
Дослідження умов протікання електричного струму.
Дослідження струму у різних матеріалах.
Провідники та діелектрики.
Дослідження залежності струму в провіднику від прикладеної до нього напруги.
Закон Ома.
Вимірювання опору амперметром та вольтметром.
Створення найпростішого гальванічного елемента.
Дослідження властивостей гальванічного елемента.
Перевірка законів послідовного з’єднання провідників.
Перевірка законів паралельного з’єднання провідників.
Визначення залежності опору від довжини, матеріалу та площі перерізу провідника.
Лабораторні роботи для 9-го класу
Взаємодія електромагніта з постійним магнітомЕлектромагніт.
Властивості електромагніту.
Ознайомлення з явищем електромагнітної індукції.
Ознайомлення з явищем самоіндукції.
Лабораторні роботи для 11-го класу
Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струмуОзнайомлення з поняттями ЕРС та внутрішнього опору.
Перевірка закону Ома для повного кола.
Виявлення магнітного поля, що існує навколо провідника зі струмом.
Ознайомлення з принципами роботи трансформатора.
Дослідження залежності ефективності трансформатора від матеріалу осердя.
Напівпровідниковий діод.
Дослідження властивостей напівпровідникового діода.
Дослідження властивостей конденсатора.
Виготовлення конденсатора.
Last updated
